سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فلسفه حدید13

شایع است که حدود صد سال پیش بزرگان یهودی به جوانان خود که در کشورهای اسلامی زندگی میکردند یک توصیه جدی داشتند.

در این جا بد نیست بدانیم که در شصت و هفتاد سال گذشته بهترین پزشکان ایران جهود بودند. پیرهای خانواده و فامیل  ما هریک داستانهای زیادی از معجزات پزشکی و دقت و مراقبت ایشان تعریف کرده اند. حتی خبر موثق دارم که در دهات و روستاهای استان مرکزی و اصفهان و ....حکیم های یهودی  بصورت سیار   برای مداوای بیماران  روستا به روستا مسافرت میکردند. ایشان با وظیفه شناسی و دستمزد بسیار کم که گاهی اوقات پیمانه ائی از گندم و جو بوده بیماران مختلف را مداوا میکردند. برابر روایات حکیمهای یهودی درستکار،پاکدامن،دلسوز و کم توقع بودند و از اینکه شب را در یک اطاق روستائی بگذرانند هیچ ابائی نداشتند

انصاف حکم میکند که من از پزشکان متاخر یهودی که در تهران معروفیت عام داشتند یاد کنم

آقای دکتر (آشور بدل بیط)دکتر ارتوپد و استخوان که واقعا معجزه میکرد

بیمارستان (سپیرو)واقع در چهار راه سیروس توسط پزشکان یهودی اداره میشود و بنیانگذار آنهم یهودیان هستند.

حالا بر میگردم به توصیه پدران یهودی به فرزندانشان.

ایشان میگفتند جوانان یهودی باید علم طب را فرا گیرند و در کشورهای اسلامی به طبابت مشغول شوند و سعی کنند که طبیبان خوبی باشند و گوی سبقت را از محدود پزشکان مسلمان بربایند و کاری کنند که جادو و جنبل و مداوای خانگی در بین مردم شهر ها و روستاها از بین برود. حکیمان یهودی هم با وظیفه شناسی و انجام امور مربوطه در اندک زمانی توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و مرهمی بر زخمهای همیشگی بیماران تهی دست و روستائی ایران شوند.بموازات کارهای درمانی بیشتر این حکیمان  به جمع آوری اطلاعات مربوط به رسوم و فرهنگ و دین مردم می پرداختند ،کتابها و نقشه جات قدیمی را می خریدند و بقول معروف چم وخم جامعه را می پیمودند(تصور کنید هفتاد سال پیش را)

حکیمان یهودی به توصیه بزرگان قوم خود عمل میکردند و بنظر من موفقیت زیادی هم بدست آوردند در حال حاضر بیشتر گنجها و دفینه ها را از روی همان کتابها پیدا میکنند و اطلاعات بسیار زیبائی که در آن کتابها وجود داشته در مواردی از قبیل ریاضی و جبر و ستاره شناسی و انواع و اقسام علوم فعلا در اختیار یهودیان قرار دارد اما هنوز توصیه اصلی بزرگان یهود را نگفته ام ایشان میگفتند <چون در بین مسلمانان به محرم ونامحرم معتقدند وروی زنان خود را حتی به برادران خود نشان نمی دهند و بسیار به نوامیس خود اهمیت میدهند یهودیان باید توسط علم طب کاری کنند تا بتوانند .....زنان مسلمان را ببینند>!!!!

این یکی از انگیزه های علم پزشکی درمان در سالهای اخیر است که شخصا شنیده و دیده ام .

در مقالات آینده جنایات علم پزشکی درمان در جهان را خواهم نوشت